A megunhatatlan cheesecake

Három hete álmodozok egy cheesecakeről, azóta tologattam az elkészítését és fontolgattam a különböző variációkat. Milyen legyen, hagyományos new yorki, sütés nélküli, sós karamellás, csokis vagy áfonyás? Végül itt az eperszezon közepén maradtam inkább az epres változatnál, egy kis extra banánnal díszítve. A szokásos receptemet szerettem volna megsütni, persze a boltban kiderült, hogy a mascarpone hiánycikk lett, úgyhogy rögtönöznöm kellett és vettem helyette Philadelphia krémsajtot, mondván a hagyományos recept úgyis azzal készül. Érdekes egyébként, hogy a koronavírus és a kijárási korlátozások nyomán melyek azok a dolgok, amelyek hetek úta nem elérhetőek itt nálunk a szupermarketben. Ilyen például a fertőtlenítőkendő, sokáig ilyen volt a liszt, az összes sütési alapanyag, amiket még értek is, na de a mascarpone? Nem is tudom, lehet, hogy kitört a tiramisu láz, vagy mindenki az én cheesecake receptemet süti titokban? Na sebaj, a Philadelphia krémsajttal is ugyanolyan szuper lett a sajttortám, további előnye pedig, hogy nem kell vízfürdőben sütni, így egy csomó macerát megspórolhatunk.
Continue reading “A megunhatatlan cheesecake”

Spenótos quiche

Mostanában nagyon rákaptunk a spenótra, minden héten készül valamilyen spenótos fogás. Leggyakrabban perui “zöld spagetti”, spenótos lasagne, görög spenótos pite, vagy ez a quiche. Nekem ebédre és vacsira is jól csúszik egy nagy adag salátával. Ha spenót helyett inkább más töltelékkel készítenétek, akkor itt, itt, itt és itt is találtok ötleteket.
Continue reading “Spenótos quiche”

Ezeket esszük a karantén alatt: 4 heti ebédmenü

Ahogy eddig, a karantén alatt is igyekszem finom, változatos és tápláló ételeket főzni. Már közel három hete csak bevásárolni megyünk ki, azt is igyekszem két hétre elintézni egy-egy alkalommal. Ilyenkor sok friss zöldséget is veszek, amelyek nagy része azért két hétig kibírja a hűtőben, talán az egyetlen kivételt a leveles saláták jelentik, így ezeket főként az első héten fogyasztjuk vacsorára. Mindenféle fagyasztott zöldségből is érdemes betárazni szerintem, mert azokból gyorsan összedobhatunk egy finom ebédet, illetve bármilyen ételt gazdagíthatunk velük. Húsokból is több félét veszek általában: egész csirkét, csirkemellet – és combot, darált marhahúst, szűzpecsenyét, pulykamellet, kacsamellet. Amiket a bevásárlást követő napokban nem használok fel, azokat kiporciózva le szoktam fagyasztani. Köretként ahogy az alábbi menükben is láthatjátok, felváltva quinoát, bulgurt, rizst, tésztát, sült zöldségeket, hajdinát készítek. Nem kell többkilónyit feltankolni belőlük, ahhoz, hogy hetekig is kitartsanak. Ezeken kívül sajtokat, sonkát, tojást, natúr joghurtot, teljes kiőrlésű és hajdinalisztet, zabpelyhet illetve magvakat szoktam venni. Egy ideje magam készítem itthon a növényi tejet kesudióból és rizsből, így azt nem kell külön megvásárolnom és a reggeli kávétól kezdve, tejberizsen és palacsintán át sok mindenhez fel tudom használni.

Az alábbiakban inspirációként megosztom veletek a mi elmúlt két heti és az elkövetkező két hétre szóló menünket. A férjemet is bevontam a menütervezésbe, ezért több perui étel is az asztalra került, amiket vagy ő készített el, vagy én próbáltam az útmutatásai szerint reprodukálni. Néhány receptet be is linkeltem, ezeket már korábban is olvashattátok a blogon.
Általában kétnaponta főzök, engem nem zavar, ha “maradékot” kell enni, sőt kifejezetten úgy kalkulálom az adagokat, hogy maradjon másnapra is. A nem főzős napokon sütni szoktam valamilyen gyors kekszet, banánkenyeret, sajtos rudat, ilyesmit.
Continue reading “Ezeket esszük a karantén alatt: 4 heti ebédmenü”

Indiai kókusztejes csirke a hűtő mélyéről

Ennek a receptnek az ötletét Fördös Zé: Megúszós kaják című szakácskönyvében találtam és a hűtőnk tartalmához igazítottam. Ekkor már két hete nem voltunk vásárolni, úgyhogy az utolsó, kissé már fonnyadt zöldségeket használtam fel, de így is isteni finom lett.
Igyekszünk a lehető legritkábban járni bevásárolni, ehhez 2 hétre előre megtervezzük a menüt és ahhoz igazítjuk a bevásárló listát. Múltkor persze csak egy dolgot felejtettem itthon a bevásárlásnál: a listát. De sebaj, végül így is sikerült mindent beszereznem a következő 2 hétre.
Continue reading “Indiai kókusztejes csirke a hűtő mélyéről”

Isteni ebéd a kamrából: zöldséges quinoacurry

Mostanában velem is többször előfordult, amit egy-két évvel ezelőtt még el sem tudtam volna képzelni, hogy tanácstalanul törtem a fejem azon, mit főzzek. Ilyenkor friss szemmel át szoktam lapozni a szakácskönyvgyűjteményem és általában találok pár tesztelésre való receptet. Ennek az isteni egytálételnek az ötletét az Egyél jókat Ellával! A hét minden napján című szakácskönyben találtam, de a recepten szokásomhoz híven persze módosítottam. A végeredmény szerintem egy isteni, laktató fogás, ami nem mellesleg vegán, tehát semmilyen állati eredetű összetevőt nem tartalmaz.
A hozzávalók nagy része tartós élelmiszer, amik most sokak kamrapolcán fellelhetőek. Ha új ízekre vágytok, feltétlenül próbáljátok ki ezt a receptet!
Continue reading “Isteni ebéd a kamrából: zöldséges quinoacurry”

Semmit ne dobj ki!: Zöldségalaplé

Ez nem is annyira recept mint inkább egy ötlet, hogy olyan dolgokat is hasznosítsunk a konyhában, amik eddig automatikusan a szemetesben végezték. Nagyon ízletes, adalékanyagoktól mentes alaplevet főzhetünk különböző zöldségek héjából és szárából, amit felhasználhatunk például különböző rizses ételekhez, ragukhoz, vagy levesekhez is. A belevaló alapanyagokat egy jól záródó, nagy műanyagdobozban gyűjthetjük a hűtőszekrényben és amikor a kellő mennyiség ősszegyűlt, megfőzhetjük az alaplét.
Az alábbiakban felsoroltam a lehetséges zöldségeket, ebből a hűtőszekrény tartalmának megfelelően lehet válogatni. Már 3-4 féle zöldségből is finom alaplevet kapunk, kísérletezzetek bátran!
Continue reading “Semmit ne dobj ki!: Zöldségalaplé”

Gyors zöldséges rizottó

Néhány egyszerű alapanyagból is főzhetünk villámgyorsan finom, egészséges és tápláló ételeket. Az elkövetkező hetekben igyekszem ilyen gyors ebédötleteket megosztani veletek, mert az otthonmaradás nem kell, hogy az üveges tésztaszószokról és a mirelit pizzáról szóljon. Érdekes volt tapasztalni, hogy a mellettünk lévő boltban először a félkész csirkefalatok, mirelit Cordon Bleu és a kész mártások fogytak el a polcokról, pedig szerintem ugyanannyi idő alatt sokkal ízletesebb fogásokat is lehet készíteni.
A másik célom a következő időszakra az élelmiszerpazarlás minimalizálása. Ételt természetesen eddig sem dobtam ki, viszont most arra gondolok, hogy például a zöldségeknek olyan részeit is hasznosíthatjuk, amelyekre eddig hulladékként tekintettünk. Így a házi zöldségalaplé receptjét is hamarosan megosztom veletek.
Continue reading “Gyors zöldséges rizottó”

Paradicsomos cukkinispagetti

Ma már bármiből lehet bármi, így akár cukkiniből is készíthetünk spagettit, csak egy zöldségspirálozóra lesz hozzá szükségünk. Nem jellemző rám, hogy mindenféle haszontalan konyhai eszközt felhalmoznék, szerintem ez a spirálozó nagyon jópofa kiegészítő, amivel néha feldobhatjuk a szokásos tésztareceptjeinket. Az sem hátrány, hogy egy ilyen könnyű ebéd vagy vacsora után biztosan marad még hely a desszertnek is :).
Continue reading “Paradicsomos cukkinispagetti”

Köleses zöldséges csirkeragu

Mostanában gyakran készítek ilyen “amit a hűtőben találok” egytálételeket. A lényeg, hogy sok zöldség, valamilyen hús és egészséges szénhidrát is legyen benne, például hajdina, köles, quinoa, barnarizs, de a recept a végtelenségig variálható. Maradék köretek újrafelhasználására is szuper, én direkt nagyobb adagot szoktam főzni belőlük és másnap valamilyen hasonló ételhez vagy salátához felhasználom őket.
Continue reading “Köleses zöldséges csirkeragu”

Anya, hová tűnt a bébipapim?

Biztos már ti is hallottatok arról a hollywoodi csodadiétáról, mikor a sztárok szülés után úgy nyerik vissza az alakjukat, hogy a babájuk bébipapiját eszik. Na, én az ilyen csodadiétákat messziről kerülöm, de továbbfejlesztettem ezt az ötletet, és a megmaradt bébipapikból nálunk új receptek születnek. Fogyni még nem fogytam tőlük, mondjuk nem is ez a célom, viszont szerintem szuper, hogy így semmi nem vész kárba. Főleg a hozzátáplálás elején, mikor mindenből még csak néhány kiskanálnyit eszik a baba, gondot okozhat, hogy nem tudunk olyan kis mennyiséget készíteni. Én egyelőre magam főzök mindent Sophienak, bio zöldségekből és gyümölcsökből, kevés főzővízzel leturmixolva, natúran. Eddig sárgarépát, édesburgonyát és paszternákot kóstolt és szerencsére mind nagyon ízlett neki. A megmaradt püréket pedig többek között ilyen muffinok formájában használom fel. Ezeket természetesen egyelőre csak mi esszük, Sophie csak a fotózásba segít be :).

Az alábbiakban egy alapreceptet osztok meg veletek, amit számtalan módon lehet variálni. Édesburgonya- és paszternákpürén kívül adhatunk a tésztához cékla-, vagy almapürét is, a fűszerezést pedig a felhasznált zöldségekhez, gyümölcsökhöz igazíthatjuk. Lentebb adok néhány ötletet, de a lehetőségeknek csak a képzeletünk szabhat határt. A recept további előnye, hogy kb. 5 perces munkával elkészíthető, így tényleg ideális a kisbabás anyukáknak.

További bébipapi-újrahasznosító receptekkel hamarosan jelentkezem. Remélem ezeket nem csak a hozzátáplálást megkezdő anyukák találják majd hasznosnak, hiszen plusz 10 perc időráfordítással bárki elkészítheti az alapul szolgáló püréket.
Continue reading “Anya, hová tűnt a bébipapim?”