Unod a banánt? Házi zabszelet édesburgonyával

Akár reggelire, tízóraira, uzsonnára, akár edzés előtti vagy utáni snackre keresel ötleteket, próbáld ki a házi zabszeletem! Én biztos nagyobb kedvel megyek az edzőterembe, ha tudom, hogy utána egy ilyen egészséges, házi készítésű finomsággal kényeztethetem magam. Ez pedig nem utolsó szempont ilyenkor télen, amikor Párizsban folyton szürke az ég és esik az eső, így az edzőteremig vezető út is sokkal hosszabbnak tűnik. A recept egyébként végtelen számú variációra ad lehetőséget, így mindenki a saját ízlésére és kedvére formálhatja, megalkotva a kedvencét. Összegyűjtöttem néhány ötletet, hogy mivel dobhatjátok fel az energiaszeleteket. Az én kedvencem a diós, aszalt sárgabarackos változat. A Tiéd melyik lesz?

Hozzávalók 6 zabszelethez: 

Alap hozzávalók:

kb. 100 g főtt édesburgonya, pürésítve (az extra hozzávalók mennyiségétől függően több is kellhet bele, a lényeg, hogy összeálljon a massza)
70 g zabpehely
édesítőszer ízlés szerint: én steviát használtam, de tehetünk bele mézet, agávészirupot stb.

Extra hozzávalók:

olajos magvak: dió, mandula, mogyoró…
chia mag, lenmag, szezámmag, rizspehely, quinoapehely…
aszalt gyümölcsök: sárgabarack, áfonya, szilva, mazsola, füge, datolya…
fűszerek: fahéj, mézeskalácsfűszer, cukrozatlan kakaópor, gyömbér…

Elkészítés: 

Az édesburgonyát megfőzzük, pürésítjük, hozzákeverjük az édesítőt. A zabpelyhet összekeverjük a választott extra hozzávalókkal, majd az édesburgonyához forgatjuk őket. Egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral és téglalap alakban egyenletesen belenyomkodjuk a zabpelyhes masszát. 180 fokos sütőben 15 perc alatt megsütjük, majd kihűtve, éles késsel szeletekre vágjuk.

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.