Ezeket esszük a karantén alatt: 4 heti ebédmenü

Ahogy eddig, a karantén alatt is igyekszem finom, változatos és tápláló ételeket főzni. Már közel három hete csak bevásárolni megyünk ki, azt is igyekszem két hétre elintézni egy-egy alkalommal. Ilyenkor sok friss zöldséget is veszek, amelyek nagy része azért két hétig kibírja a hűtőben, talán az egyetlen kivételt a leveles saláták jelentik, így ezeket főként az első héten fogyasztjuk vacsorára. Mindenféle fagyasztott zöldségből is érdemes betárazni szerintem, mert azokból gyorsan összedobhatunk egy finom ebédet, illetve bármilyen ételt gazdagíthatunk velük. Húsokból is több félét veszek általában: egész csirkét, csirkemellet – és combot, darált marhahúst, szűzpecsenyét, pulykamellet, kacsamellet. Amiket a bevásárlást követő napokban nem használok fel, azokat kiporciózva le szoktam fagyasztani. Köretként ahogy az alábbi menükben is láthatjátok, felváltva quinoát, bulgurt, rizst, tésztát, sült zöldségeket, hajdinát készítek. Nem kell többkilónyit feltankolni belőlük, ahhoz, hogy hetekig is kitartsanak. Ezeken kívül sajtokat, sonkát, tojást, natúr joghurtot, teljes kiőrlésű és hajdinalisztet, zabpelyhet illetve magvakat szoktam venni. Egy ideje magam készítem itthon a növényi tejet kesudióból és rizsből, így azt nem kell külön megvásárolnom és a reggeli kávétól kezdve, tejberizsen és palacsintán át sok mindenhez fel tudom használni.

Az alábbiakban inspirációként megosztom veletek a mi elmúlt két heti és az elkövetkező két hétre szóló menünket. A férjemet is bevontam a menütervezésbe, ezért több perui étel is az asztalra került, amiket vagy ő készített el, vagy én próbáltam az útmutatásai szerint reprodukálni. Néhány receptet be is linkeltem, ezeket már korábban is olvashattátok a blogon.
Általában kétnaponta főzök, engem nem zavar, ha « maradékot » kell enni, sőt kifejezetten úgy kalkulálom az adagokat, hogy maradjon másnapra is. A nem főzős napokon sütni szoktam valamilyen gyors kekszet, banánkenyeret, sajtos rudat, ilyesmit.

1. hét: 

Hétfő – kedd: Zöldséges rizottó
Szerda: Pulykamell sütőben sült édesburgonyával és chimichurrival
Csütörtök – péntek: Zöldséges quinoacurry
Szombat – vasárnap: Perui marharagu (Lomo saltado)

2. hét: 

Hétfő-kedd: Indiai kókusztejes csirke
Szerda – csütörtök: Tonhalas paradicsomos spagetti
Péntek – szombat: Perui zöldségleves és rizskoch
Vasárnap: Marhasült zöldbabbal, céklával és bulgurral

3. hét: 

Hétfő – kedd: Perui korianderes csirke krumplipürével
Szerda – csütörtök: Rántott sajt zöldséges quinoasalátával
Péntek – szombat: Sütőzacskóban sült oldalas vele zöldségekkel (sárgarépa, édesburgonya, krumpli)
Vasárnap: Spenótos fetasajtos quiche

4. hét: 

Hétfő-kedd: Sütőben sült csirkecomb hajdinával
Szerda-csütörtök: Pestós tészta parmezánnal
Péntek-szombat: Rozé kacsamell párolt spenóttal és rizzsel
Vasárnap: Mozzarellás csirke sült polentával

Laisser un commentaire

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.